Khamis, 17 Jun 2010

Satu Satunya PuteraKu

X lebih sebulan aku menikah, aku excited nak mengandung dan merasakan betapa bertanggungjawabnya seorang Ibu membawa perut yg besar kesana-sini..Awal aku mengandung mmg alah sampai nak makan apa pon x lehh...asyik kuarrr jerrr...Tp selepas 6 bulan Alhamdulillah,,,

Selera makan aku bertambah-tambah..Masa tu x pikiaq dah nak slim..Pikiaq nak kasi anak aku makan...hehehe takut kebulur dia kat dlm nanti...Tiap2 kali pi check-up mesti naik 3kg...Total berat bdn aku bertambah sbyk 24 kilo...bayang kannnnlahhhh....Masa ngandungkan Danish...X pula nak makan masam2, asyik makan coklat aje...Masuk 9 bulan aku lagilahh excited nak bersalin...Tau2 masa pi check up tetiba ja BP high...Padahal x takut pon pikiaq nak bersalin...aku keluar masuk sepital 3 kali sebelom bersalin...Masuk kurang dr seminggu n kuar..pastu masuk balik...hmmmmmmmm..boring dahhh...Last kuar hospital doc bg date utk Check in nak bersalin...Tetiba ja 2 ari seblom date tu aku demam...17-8-2007 jam 12tgh malam drh turun dgn byk sekali...Tp x sakit pon...Masuk lahhh sepital malam tu....Demam x kebah jugak....Nak dijadikan cerita aku dah jd macam tikuih putih bahan experimen doc/sepital..
Setelah pemergian abg sulong Amsyar iaitu Muhammad Irfan Danish ke rahmatullah. Betapa sedih dan pilu bila tau yg anak aku meninggal selepas beberapa jam dilahirkan...Aku berada dlm keadaan tidak sedarkan diri selama lebih kurang 12 jam...Mulanya keluarga menyembunyikan kematian Danish memandangkan keadaan aku yg x berapa stabil lagi..Pas dpt tau meraung lahhh.Aku langsung x berkesempatan nak menatap sendiri wajah anak sulongku...Seb bek lahh ada mama dk bg tenang...Bukan pa takut merian plak nanti...Petang tu hubby Gtau nak wat Tahlil.Aku pon tanya lahh buat kat sapa...Dia kata kat "Anak kita ler"..Bertambah sedih lahhh lagi aku niiiii....Dlm pantang semua pakat2 amik cuti gilir2 nak jaga aku...Takut aku trjun plet...kononnya...Boring sungguh masa dlm pantang...Kebetulan plak bulan tu bulan posa...Raya lagi lahhh syahdu...Setelah berpuasa selama 2 tahun,,,atas berkat kesabaran dan usaha maka akhirnya aku mengandung anak yg ke-2... Mengandung kali ni x pikiaq byk...Yg penting aku nak anak yg bleh temankan aku...Tanggal 18 Jan 2010 Isnin , jam 8.22pm,,,maka lahirlahhh seorang zuriat lelaki yg bernama Muhammad Irfan Amsyar...














Yg ni sempoi cikit.Lagu tidoq menerap..Cute lahh pulak tgk tidoq camtu.hehehe...Tp sampai 5 bulan dk terkejut lagi...Malam biasalahhh mangun cun cun 2 jam nak minum susu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan